fredag 18 november 2011

Mitt i natta

Jao, nu är klockan nästan mitt i natta!
Jag och älsklingen gick och la oss efter maten en stund...jag vaknade efter 3 timmar..han sover fortfarande.
Inte bra att "gå och vila en stund". Den där stunden brukar oftast bli lång. Sen har jag svårt att somna om igen. Så nu sitter jag här med datorn och tvn som mitt enda sälskap för natten. Lyssnar på musik och väntar på att Batman ska börja på 3an.

Imorse var jag tvungen att väga mig igen, mest för att jag kände mig så jäkla smal och fräsch! Och visst hade jag gått ner det där 0,4kg jag gått upp...hade faktiskt gått ner 0,8kg totalt. Fast det räknar vi inte nu såklart! Men det är ganska sjukt vad kroppen kan ändra sig på 24 timmar. Det är inte konstigt att vi som är av storlek större blir lite konstiga i huvudet av att väga oss/gå ner/gå upp i vikt.

Jag kan inte riktigt förstå att jag har gått ner lite över 24kg (dagens vikt räknad). Jag ser det inte själv, och känner mig fortfarande groteskt stor stundtals. Samtidigt som jag ofta tänker att 24kg är ingenting och att det inte märks. Men sanningen idag är att jag är nog närmre en M i strl och ingen XL. Hur ska jag kunna förstå det? Det är så mycket som är psykiskt och som jag inte förstår. Kommer jag någonsin börja förstå och inse att jag faktiskt är mindre än jag tror att jag är?
Jag vet inte.

Dagen började med pepparkaksbak. Gick över förväntan! Över 100 peppisar fick jag ihop, så nu ska vi väl klara oss ett tag??
Sedan rusade jag ner till stan för att fixa dragkedjan på min vinterjacka. Hittade en gammal vinterjacka som jag hade på gymnasiet, och den fick jag plats i nu. Liite tight över rumpan, men tror den kommer att fungera bra ändå :-) Det är ju inte superkallt just nu, och jag har ju faktiskt en annan jacka med. Den här jackan som jag lämnat in är dock lite längre, så den värmer min numer beniga stjärt fint i vinter!
Sedan bar det snabbt av hem igen, enbart för att plocka upp min kasse och sen rusa ut till bussen igen! Ett besök hos Anna m familj stod på besök! Fick träffa lilla Saga som är pytteliten!! Mycket mysigt och trevligt! Skjuts hem fick jag med :-D

Nää, nu börjar snart Batman! Hoppas att ni alla haft en bra dag!

1 kommentar:

  1. Jag vet hur det är. Man ser inte skillnaden själv förrän man ser på före-efter bilder typ. Ibland känner man sig jätteliten och ibland som ett lass hehehe... men jag kan säga att för mig så har lass-känslo-tillfällena minskat och kommer alltmer sällan nu :)

    SvaraRadera