måndag 30 januari 2012

Förvirrad som få!

Alltså, jag orkar inte riktigt med den här förvirringen som jag fått efter operationen. jag var helt 100 säker på att jag skulle jobba ikväll. 31/1 kl 17-20. Helt säker på att det var ikväll!
Eftersom jag inte lyckats sova inatt, vilade jag en timme innan jag skulle iväg och jobba. Men jag vågade inte slappna av helt då jag var rädd att försova mig. När jag väl gått upp börjar jag tänka på dagens datum...och kollar en extra gång på smset där dag och tid stod. 31/1 kl 17-20. Först då börjar jag koppla att det inte alls är den 31/1 idag, utan att det är den 30/1! Alltså, jag ska inte jobba ikväll! Allstå så kunde jag legat kvar i sängen med gott samvete och tagit igen lite av min förlorade skönhetssömn.
Jag orkar inte riktigt med den här förvirringen. Jag har alltid haft stenkoll på datum och tider förut. Men nu vete fan vad som hänt!
Tänk om jag hade åkt dit och bara "Hej, jag ska va hos er idag" och dem bara "Nää det är imorgon du ska vara här" och då hade jag garanterat stått där som ett fån!
Jag säger fi fan!

Men iallafall! När jag ändå gått upp och klätt på mig så tog jag mig ut och postade ett brev. Gick även en promenad till eftersom hela träningsveckans planering sprack totalt! Var ute en sväng innan lunch med. Kanske kan sova bättre inatt efter lite motion!

På min promenad mötte jag en tant som hade färgat håret som Jay Leno. Mörkt, med en grå hårslinga i luggen. Då började jag fundera på hur jag kommer ha mitt hår när jag blir gammal. Kommer jag med vara som tanten, lite fräck och frän och visa att jag minsann börjar bli gråhårig men vill inte vara tant riktigt än så blandar det gråa med lite andra färger. Eller kommer jag helt enkelt att färga håret klimakterierött eftersom det är en så härlig och livfull färg? Jag tror på klimakterierött...

Jaa det var väl mina djupa funderingar såhär långt på denna dag..!
Vi hörs!

1 kommentar:

  1. Jobbigt att vara förvirrad! Jag vet hur det känns.. :P

    Haha jag hejar på någon galen färg och frisyr! Mitt hår är ganska galet nu, var och klippte mig förra veckan. Ska försöka fixa en snygg bild på det snart! :P

    SvaraRadera