tisdag 24 januari 2012

Hell is back

Jag blir galen!
De första månaderna med p-stav var helt perfekta, precis som de ska vara= Ingen mens! I december kom det en 3dagars blödning, helt ok. Men nu! Fy fan säger jag bara! I mitten av januari kom den tillbaka och varade i10 dagar. Sen blev det uppehåll i typ 2-3 dagar och så kom den tillbaka idag igen! WHAT THE FUCK!!!! Jag verkligen avskyr mens. Det är det värsta jag vet in life! Jag har sjuk mensvärk varje gång, blir nästintill förlamad från naveln och nedåt. Minsta lilla rörelse gör ooooooont! Än så länge kan jag hålla det i shack med vanliga receptfria läkemedel. Men fortsätter det såhär så kommer jag förmodligen behöva ännu starkare tabletter. Åt en hel del sådant när jag var yngre och vill gärna slippa det igen. Är inte bra för kropp och lever att mosa i sig för mycket tabletter av starkare sort.

Jag har varit sjukt trött de här dagarna med blödning. Tills jag idag kom på att jag ska ta järntabletter vid blödning. Det har liksom försvunnit ur mitt minne. Men idag kom jag på det och har börjat äta dem. Så hoppas jag blir lite piggare nu!

Sov till 10.30 idag, illa! Jag bestämde igår att jag skulle träna lunchpass idag. Men jag hade verkligen ingen lust när jag vaknade :-( Upp gick jag och åkte till gymmet ändå. Blev 30min zumba och 30min core, plus 15min på löpbandet med. Känns skönt nu efteråt att jag kom iväg, trots att jag inte hade någon som helst lust!

Nu blir det att slappa i soffan med min mensmage! Sen ska jag diska undan och fixa kvällsmat...lutar åt ugnspannkaka :-)

1 kommentar:

  1. Tjohoo! Ja, banan är smidigt att ta med :) Appropå mens så är det verkligen kvinnans straff här i världen... Men vågar inte p-stav då jag har många kompisar som "småblöder" hela tiden. Fixade istället en p-ring... // Jennifer

    SvaraRadera