fredag 21 oktober 2011

Long time no see

Hej på er!
Nu var det ett tag sedan jag skrev, och det har sin lilla anledning. Allt var bara bra i måndags, jag jobbade kväll för första gången och det gick jättebra. Vi hade det ganska lugnt på jobbet och arbetet flöt på. Jag var hemma vid 12-tiden, duschade av mig, tog en mannafrutti, gluttade på tv o sen gick jag o la mig runt halv ett.

Vid 4-tiden vaknade jag av världens smärta i magen. Det gjorde så ont att jag trodde att jag skulle dö. Det var nog den värsta smärtan som jag känt hittills i mitt 25åriga liv! Maken ringde 112 och ambulansen kom. Ambulanskillarna kollade EKG m m men det såg bra ut. Jag fick morfin och så åkte upp till Universitetssjukhuset. Väl på plats på US fick jag mer morfin, dem klämde lite på magen och sedan rullades jag upp till KAVA. Där har jag befunnit mig fram till igår eftermiddag. Jag har gjort skiktröntgen, gastroskopi, tagit prover..men dem har inte hittat någonting! Jag har mått illa konstant (gör det fortfarande), men det enda dem gjorde var att ge mig läkemedel mot illamående.
Jag fick inget dropp, kunde knappt äta och dricka. Resultatet av det var -2kg på ca 2,5dagar! Tack så mycket! Jävla puckon!
Igår valde jag att åka hem. Jag kan lika gärna vara här hemma och må illa som att vara på US och må illa, samt att jag lika gärna kan vara uttorkad här hemma som på US.

Så idag har jag ringt runt lite till alla inblandade. Kan inte gå och jobba med detta illamående, provade det 3 dagar förra veckan efter förra gången på akuten och det var verkligen INGEN höjdare. Så jag ringde Aleris i Lund och pratade med en ssk som skulle be en läkare ringa upp.
Jag fick prata med deras verksamhetschef, som dessutom varit i kontakt med läkarna som hade hand om mig på US. Han var väldigt bra och förklarade mycket. Han tror att tarmarna har knicksats sig/vridit sig pga att bukfettet försvunnit. Detta ser man tydligen bara genom att titta in i magen med en kamera. Så han väntar på att få ner mina papper från veckans sjukhusvistelse. Han ska kolla igenom dem och sedan se om jag kan få komma til Norrköping och få hjälp. Jag blev sjukskriven ca en vecka fr o m idag. Vi ska höras av nästa vecka igen.

Det är såå SKÖNT att äntligen bli tagen på allvar!! På KAVA kändes det mest som om jag var i vägen, och att jag "fick skylla mig själv" som gjorde en sådan här operation. Är man tjock och fet ska man inte gnälla när man får en operation med komplikationer. Nää, usch vilka hemska männsikor det var där. Jag hoppas verkligen att jag klarar av att vara hemma i helgen utan värk, för till KAVA vill jag verkligen inte igen!!

Jag hoppas iallafall att det är bra med er andra och att ni mår bra efter era operationer! Får ni komplikationer, stå på er mot dum sjukvårdspersonal som inte förstår vad vi har gått igenom!!

Vi hörs säkert vidare i helgen!
Varma kramar till er alla, speciellt till mina fina vänner som alltid finns där för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar