lördag 17 december 2011

4 månader sen operation

Idag är det exakt 4 månader sen min operation!
Det känns som flera år sedan ibland!

Jag har gått ner lite över 15kg sedan min operation (plus 10kg innan). Jag tycker att det är toppen, men kan samtidigt inte njuta riktigt över dessa kilon. Jag har en tendens att jämföra mig med andra. 15kg känns ibland lite när man ser vad många av er andra har gått ner på samma tid!
Men jag ska inte jämföra mig med andra längre. Jag har mina egna förutsättningar för en bra viktnedgång för mig! Alla är vi olika och har olika behov av viktnedgång!
Lite jobbigt är det iallafall, men ska försöka att bara se till mig själv!

Här kommer en lista på saker som förbättrats efter denna operation:
- har inte lika ont i fötterna på morgonen när jag tar mina första steg upp ur sängen.
- jag behöver inte springa och kissa hela tiden. Räcker med en gång istället för flera små skvättar.
- jag orkar träna min kropp och jag älskar känslan när jag väl är igång.
- jag har blivit mer framåt och backar inte undan för saker längre, typ träning i grupp.
- jag kan böja mig ner utan att känna mig som en gammal tant.
- kroppen gör inte lika ont.
- jag känner mig snygg och sexig!!
- det är mycket lättare att ha sex och prova olika ställningar (läs kama sutra haha ;-)
- jag kan vara med andra människor och känna att jag är en i mängden istället för världens störtsa heffaklump som bara är fet och ful

Det finns säkerligen flera saker, men dessa är de viktigaste som jag kom på just nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar