onsdag 24 augusti 2011

Framtidsplaner

Jaa framtidsplaner måste man ha idag! Jag funderar på att byta inriktning och skaffa mig en utbildning till, förutom min undersköterskeutbildning.
Jag kommer ju att jobba kvar där jag jobbar idag. Den här utbildningen är lite mer hobby och för min egen skull.

För er som inte vet/känner mig sedan innan så har jag alltid tyckt om att träna, främst styrketräning. Eller okej, inte alltid! Men de senaste åren, vi kan väl säga från gymnasiet och framåt! Tro det eller ej, men jag var en riktigt vältränad pinuppa i gymnasiet..vad som hände sen kan bara Gud svara på!
Men iallafall, det jag funderar på nu är att utveckla mina kunskaper inom styrketräning och läsa till Lic. Styrketräningsinstruktör. Detta kommer dock att ske tidigast 2012. Jag vill komma ner i vikt, äta normalt och bli starkare och fräschare innan. Plus att utbildningen kostar runt 25 000kr! Så måste spara lite pengar med!
Vad tror ni om detta? Kan det vara något som jag ska satsa på?

Har förresten övergett soffan för köksbordet. Måste tänka på hållningen, ryggen börjar redan göra ont= för lite träning.
Jag ska kolla om man får träna med gummiband nu såhär efter operationen. Riktigt styrketräning vågar jag mig inte på förrän om 5 veckor när allt läkt i magen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar