onsdag 24 augusti 2011

Laktosintolerant??

Hej.
Igår ringde dem från Aleris igen och frågade hur jag mådde osv. Jag berättade om mitt illamående o orolig mage i samband med att jag äter. Så beslutet blev att jag skulle äta laktosfritt en tid framöver för att se om symtomen försvinner. Så här sitter jag nu och äter frukost bestående av 1,5dl laktosfri lättyoghurt! Smakar nästan mer än vanlig yoghurt. Känner mig inte direkt bättre, men antar att det tar ett par dagar. Utvärdering kommer.

Jag visste att man kunde bli känslig mot laktos efter en gastric bypass, men inte att symtomen kunde komma såhär snabbt efteråt. Jag hoppas nästan att det är laktosen som spökar. För då har jag ett svar på varför jag har mått så dåligt vissa dagar!
Jag skulle också tänka på att inte äta för fort eller för kalla måltider. De kan ge obehag och hicka. Hicka är inget farligt,förutom att det gör ont som faan!

Gårdagen var iallafall en bra dag. Fick besök av Rebecka och Amelia :-) Jag gillar besök!
Jag tog mig även en cykeltur till lill-ICA, och fy fan vad trött jag var när jag kom hem. Orkade inte gå ut o gå mer. Konstigt att det är en sådan skillnad på att promenera och cykla..Hur ska jag nu ta mig till jobbet hädanefter? Det lär ju ta ett tag att få upp cykelkondisen igen!

Jaa, idag så hoppas jag på en tur till NetonNet och sedan en sväng in till jobbet för att lämna papper som de ska ha. Jag ska bara vänta på att min käre make vaknar till liv!
I em blir det förhoppningsvis en sväng på matmarknaden. Oliver står på listan, men hur länge håller dem sig? Kan jag äta dem nästa vecka? Nu ska ju allt vara flytande och äckligt liksom :-( Oliver är ju allt annat än flytande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar