lördag 27 augusti 2011

Lördag...

Hällow!
Här sitter jag nu framför datorn efter en lååååång dag full av aktiviteter :-)
Vi började med Ljungsbro marknad, tillsammans med systrarna Nilsson, där vi köpte gammeldags cocosbollar (lagt i frysen), viltkorv, doppresent till finaste Saga, samt en gottiskasse till Kalle som fyller 30år idag! I gottiskassen låg älgkorv, kardemummaskorpor, brända mandlar, whiskeyfudge och en förp. med gammeldags cocosbollar :-) Vi köpte allt vi själva ville ha haha!

Ett plus var att vi åt på marknaden, t o m jag kunde äta. Ärtsoppa blev det. Tuggade som en galning, och det gick bra. Inga krämpor i den här magen inte :-) Den smakade inte såå mycket, men mätt blev jag iallafall. Det är alltid svårt att hitta något att äta ute just nu. Inte så många som har soppa eller liknande. Men jag är glad att jag följde med och träffade lite folk :-)

Efter marknaden åkte vi på 30-årskalas. Det fanns massor med gottis även där. Lasagne gjord på älgsfärs hade dem fixat. Jag snodde med mig tre portioner hem som jag har lagt i frysen. Dem ska jag äta när jag får äta mat som den är, vanlig konsistens alltså :-) Det är ca 4 veckor till dess!

Jag har äntligen tagit min sista spruta! Wiiihooo! På måndag är det dags att ta bort agrafferna med. Nu kan det knappast bli bättre. Jag tänkte lägga upp bilder på hur det ser ut, samt efter några månader när ärren lagt sig.

Förresten så var filmen igår bland den roligaste jag har sett! Jag skrattade nästan hela tiden, och den var helt klart värd priset! Tack Ida för bio och skjuts hem!

Imorn ska vi ut på landet en sväng, men innan ska vi (läs danne) hjälpa mampap och fixa lite hemma.

PUSSSSSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar